Ny finansdirektør i Dansk Retursystem

Anders Gaba er ny finansdirektør i Dansk Retursystem

pressemeddelelse
18. august 2021

Anders Gaba er ny finansdirektør i Dansk Retursystem. Han ser frem til at skulle arbejde i en non-profit-virksomhed, hvor det at arbejde målrettet med effektiviseringer tjener et højere formål end økonomisk afkastoptimering. Med et stigende globalt fokus på den grønne agenda glæder han sig til at bidrage til Dansk Retursystems mål om at blive 100% cirkulær økonomisk.

Non-profit giver et højere formål med effektiviseringer

Dansk Retursystem har ansat den 44-årige Anders Gaba som ny finansdirektør pr. 1. november. Han tiltræder stillingen i en periode, hvor Dansk Retursystem har oplevet voldsom vækst i mængden af drikkevareemballager, der kommer retur fra danskerne, og hvor virksomheden samtidig har et mål om at effektivisere, så driften kan blive 100% cirkulær økonomisk.

”Dansk Retursystem har et stærkt, værdibaseret brand og er en virksomhed, som har oplevet en meget spændende udvikling og vækst gennem de senere år. Jeg glæder mig til at blive en del af Dansk Retursystem og bidrage til den videre udvikling af en af Danmarks vigtigste grønne virksomheder”, siger Anders Gaba.

Virksomheden er non-profit, så det er ikke udbytte og overskud, der skal være den nye finansdirektørs fokus.

”Det motiverer mig ikke bare at skulle skabe profit for profittens skyld, men at der er et højere formål og effektivisering, og optimering bidrager direkte til den grønne agenda. På den måde spiller Dansk Retursystem en vigtig rolle i forhold til klima og miljø, som tiltaler mig meget”, siger Anders Gaba.

Han tror, at cirkulær økonomi er en af nøglerne til fremtidens affaldsløsninger, og her står Dansk Retursystem på en unik position i forhold til genanvendelse.

”Med afsæt i ambitionen om, at emballagerne skal være cirkulært økonomiske og hvile i sig selv, har Dansk Retursystem opbygget en unik know how og markedsposition, der giver nogle interessante perspektiver for fremtiden. Det bliver utroligt spændende at skulle arbejde med”, siger Anders Gaba.

Dansk Retursystems administrerende direktør, Lars Krejberg Petersen, ser frem til at byde Anders Gaba velkommen:

”Jeg er stolt af at få Anders Gaba med på holdet. Han har netop det kompetencesæt, vi har brug for i Dansk Retursystem. Han har en solid revisorbaggrund og har tidligere varetaget forskellige finansdirektør-stillinger i forsikrings- og finanssektoren. Derudover har han kommerciel erfaring i relation til dagligvarehandlen, som netop også er Dansk Retursystems kunder”, siger Lars Krejberg Petersen.

Pressen kan få mere information via Ritzau
 eller kontakt vores presseansvarlige Mette Klint på telefon 30 67 13 53.