For virksomheder

Her kan I læse om, hvilke virksomheder der skal tilmeldes pantsystemet og nemt komme i gang med tilmeldingen. I kan også finde information om vores samarbejder og partnerskaber.

Find ud af, om I skal tilmelde jeres virksomhed

Find svar på om jeres drikkevarer er med i pantsystemet, og om I skal være tilmeldt som enten som producent eller importør af drikkevarer, der skal have pantmærkning på fyldte emballager, eller som kunde, der skal have afhentet tomme emballager i fx jeres butik, restaurant eller kontor. Falder jeres virksomhed i begge kategorier, skal I gennemføre begge tilmeldinger.

Skal I have pantetiketter på jeres drikkevarer?

For at få pantetiketter, skal I være tilmeldt pantsystemet som producent eller importør af drikkevarer.

Skal I have afhentet tomme pantflasker og -dåser?

For at få afhentet tomme pantflasker og -dåser, skal I være tilmeldt pantsystemet som kunde. Det er typisk kontorer, restauranter eller butikker, som får hentet pant.

Hvilke producenter og importører er tilmeldt pantsystemet?

Her finder I oplysninger om producenter og importører, der har tilmeldt emballager i pantsystemet. Listerne, der opdateres løbende, er opdelt efter, om der er tale om tilmeldte engangsemballager eller genpåfyldelige emballager.

Dansk Retursystem har i henhold til Pantbekendtgørelsens § 107 pligt til at oplyse, hvem som er tilmeldt pantsystemet.

Producentere og importører med tilmeldte engangsemballager

Producenter og importører med tilmeldte genpåfyldelige emballager

Er I ny kunde?

Tilmelding for kunder


For virksomheder og andre som sælger eller udleverer drikkevarer med pant til sine kunder, medlemmer eller egne medarbejdere. Læs mere

 
Er I ny producent elIer importør af drikkevarer?

Tilmelding for producenter og importører

Hvis I importerer, producerer eller markedsfører drikkevarer, som skal bære pant, er det lovpligtigt at tilmelde sig pantsystemet. Læs mere

 

Er I allerede tilmeldt?

Så kan I bruge vores Kundeselvbetjening og/eller vores selvbetjening for producenter og importører nedenfor. Her får I hurtig adgang til bl.a. salgsrapportering, Udbyderportalen, emballageregistrering og meget mere.

Eksisterende kunde?

Kundeselvbetjening


I kan bl.a. booke afhentning af pant, søge håndteringsgodtgørelse og få svar på oftest stillede spørgsmål.

 
Eksisterende producenter og importører?

Selvbetjening for producenter og importører

I kan bl.a. tilmelde ny emballage, bestille nye pantmærker og få svar på oftest stillede spørgsmål.

 

Roskilde Festival

Festivaler og events

Skal I holde festival, byfest, marked eller idrætsstævne, hvor I sælger eller udleverer drikkevarer med pant? Så er her nogle gode råd og løsninger, som I med fordel kan tage med i planlægningen og afviklingen af jeres event – bl.a. hvis I vil have afhentet pant fra jeres event.

Forstå pantsystemet på 2 minutter

Ved du, hvordan det danske pantsystem fungerer og hvorfor vi har et af verdens bedste pantsystemer i Danmark? Her kan du læse om Dansk Retursystems rolle, hvordan pantsystemet er finansieret og hvorfor det pant er godt for miljøet. Læs om det danske pantsystem og Dansk Retursystem her.

Administration

Beskriv kort hvilken type samarbejde eller partnerskab, som du er interesseret i at tale med os om.

Samarbejde og partnerskaber med Dansk Retursystem

Kan I hjælpe os med at gøre det danske pantsystem endnu bedre end det er i dag, hvor 9 ud af 10 emballager kommer retur til genanvendelse?

Vi arbejder hele tiden på at skabe nye innovative løsninger, der enten kan øge returprocenten eller gøre os mere effektiv som virksomhed.

Hvis jeres virksomhed, uddannelsesinstitution, forening eller NGO har gode ideer eller løsninger, der kan hjælpe os, så er vi altid interesseret i at høre fra jer. 

Hvis I omvendt mener, at Dansk Retursystem kan hjælpe jeres virksomhed, så tager vi også gerne en dialog med dét udgangspunkt.

Konceptudvikling med Dansk Retursystem

Se cases hvor vi har deltaget med vores viden og erfaring til udvikling af nye pantrelaterede produkter. Det gør vi gerne igen med jer.