Samarbejde med Vejle Genbrugsplads
Dansk Retursystem har indgået en samarbejdsaftale med Vejle Genbrugsplads om bedre genanvendelse af plastflasker.
Er din virksomhed ikke allerede tilmeldt? - Tilmeld virksomhed
Book afhentning af pant og bestil materialer
Få svar på dine spørgsmål, søg håndterings-godtgørelse m.m.
Her kan du bl.a. bestille nye pantmærker og tilmelde ny emballage.
Dansk Retursystem har indgået en samarbejdsaftale med Vejle Genbrugsplads om bedre genanvendelse af plastflasker.
Dansk Retursystem har indgået en aftale med Gemidan A/S, som sikrer, at flasker og dåser fra Gemidan kan blive genanvendt i et lukket kredsløb hos Dansk Retursystem.
Dansk Retursystem er blandt deltagerne i HolyGrail2.0, som er et internationalt samarbejde med den europæiske mærkevareorganisation AIM
Join2Recycle skal få de unge til at ændre adfærd, så deres flasker og dåser bliver genanvendt i stedet for at ende i skraldespanden
Hold liv i dine pantflasker. Havner dine pantflasker i det sorterede affald til metal, plastik og glas kan de ikke genbruges til nye flasker
World Cleanup Day finder sted på lørdag den 18. september. Hos Dansk Retursystem er hver dag en Cleanup Day
Returscanner-appen gør det nemt for erhvervskunder, at få hentet tomme flasker og dåser med pant i vores indsamlingssække og foldekar. Her kan I læse hvordan I kommer igang og hvordan Returscanner-appen bruges i hverdagen fra I fylder sække og kar med tomme flasker og dåser til vi henter og afregner jeres pant.
Når I kender afhentningsdagen via den notifikation, som I får i appen, skal I stille jeres sække og/eller foldekar klar til chaufføren:
Det finder du på jeres seneste faktura, men har du ikke den, så kontakt os på kundeservice@dansk-retursystem.dk eller 43 32 32 32 + tast 1, så hjælper vi dig., men hav gerne jeres CVR-nummer klar.
Det skal I, så vi kan følge jeres pantmængder, så vi bedre kan planlægge den mest optimale afhentningsrute til fordel for jer, os og miljøet. Herved slipper I også for at bestille afhentning, da det sker helt automatisk.
Som udgangspunkt nej, da I med Returscanner-appen sikrer en bedre optimering af vores ruteplanlægning, da vi løbende kan følge jeres pantmængder. Det er derfor vigtigt, at I altid scanner sække og/eller foldekar så snart de er fyldt. Når I har nået jeres aftalte bookingpunkt igangsætter vi helt automatisk en afhentning.
Hvis en chauffør er på vej ud for at hente pant hos jer, så vil han godt kunne sælge en rulle sække eller to fra bilen. Er det ikke nok, så skal I bestille i appen.
Så snart I har bestilt sække og strips i appen sendes der en ordrebekræftelse til den mail, som vi har registreret på jeres virksomhed. Men bestillingen kan først ses i appen, når vi planlægger afhentning hos jer.
Husk derfor, at give besked til de medarbejder, som også bruger appen, når du har bestilt sække og strips, så I ikke kommer til at bestille flere end I har brug for.
Når jeres sække og/eller foldekar forsvinder fra appen, så betyder det, at de er talt op og pengene er udbetalt. I modtager som altid en kreditnota pr. mail, som viser hvor mange penge I får udbetalt og hvornår de er til rådighed på jeres konto.
Læs mere om produkter, priser og leveringsbetingelser for bl.a. kar og sække til opbevaring af pant.
Læs mereHele 95% af plastikflasker med pant kom retur i 2021 til gavn for klimaet og miljøet.
Brugte dåser er ikke affald, men værdifulde råvarer, som kan bruges til at fremstille nye dåser
Glasflasker er værdifulde råstoffer til nye flasker uanset om dine brugte glasflasker har indeholdt saft, juice eller sodavand