Returscanner
Returscanner-appen gør det nemt for erhvervskunder, at få hentet tomme flasker og dåser med pant i vores indsamlingssække og foldekar. Her kan I læse hvordan I kommer igang og hvordan Returscanner-appen bruges i hverdagen fra I fylder sække og kar med tomme flasker og dåser til vi henter og afregner jeres pant.
Sådan kommer I i gang – download appen
- Download appen i App Store eller Google Play. Alle medarbejder, som har med pant at gøre hos jer, kan alle downloade appen på deres telefon.
- Log på første gang med jeres kundenummer. I kan finde det jeres faktura eller ordrebekræftelser eller I kan kontakt kundeservice på 43 32 32 32 + tast 1, så hjælper de gerne. Er I ikke kunde i Dansk Retursystem, så læs mere her og se om I kan blive kunde.
- Husk, at notifikationer skal være slået til i appen, så I får besked, når vi har igangsat en afhentning. Dagen før vi kommer får I en ny notifikation, så I kan stille panten klar til vores chauffør på dagen.
Det kan I med Returscanner-appen
- Scanne alle fyldte sække og/eller foldekar med tomme flasker og dåser med pant i takt med det fyldes
- Følge med i hvad I har scannet af fyldte sække og/eller foldekar
- Bestille sække og strips, når I er ved at løbe tør
- Se, hvornår vi igangsætter en afhentning
- Se, hvilken dato vi kommer og henter, så I kan sætte panten frem til chaufføren
- Se, når vi har hentet panten hos jer
- Se, når panten er optalt og afregnet.
Sådan bruger I Returscanner-appen
- Hver gang I har en fyldt sæk, lukker I den med en strip og scanner QR-koden midt på sækken.
- Hver gang I har et fyldt foldekar, lægger I låg på, lukker det til med strips og scanner stregkoden nederst på karret.
- Når I mangler sække eller strips, bestiller I dem I appen.
Sådan pakkes sække
- I kan kun benytte Dansk Retursystems indsamlingssække til afhentning af pant. De store sække er kun til plastikflasker og dåser. De små sække er kun til glasflasker. Vin- og spiritusflasker må ikke komme i sækken til glas.
- Flasker og dåser skal fyldes til stregen på sækken, som max på veje 15 kg. Husk derfor, at tømme alle emballager for indhold – inden de kommes i sækken – ellers kan vi ikke tage den med retur.
- Udenlandske flasker og dåser er velkommen i sækkene, så de kan genanvendes, men vi udbetaler ikke pant for dem.
- Luk sækken med en strip og scan QR-kode midt på sækken med Returscanner-appen så snart en sæk er fyldt, så vi kan følge jeres mængder.
- Når I får besked i appen om afhentning, så stil sækkene frem, så de er klar til chaufføren. Sækkene skal placeres på gadeplan, rampe eller trappe (højst fem trin) eller umiddelbart i nærheden af (vare-)elevator.
- Mangler I fleres sække og strips, kan I nemt bestille dem I Returscanner-appen.
Sådan pakkes foldekar
- Saml foldekar ved at løfte de fire sider op og klik dem på plads.
- Foldekarret er kun til glasflasker med dansk pantmærke. Vin- og spiritusflasker må ikke komme i karret.
- Husk altid at have låg på foldekarret, hvis det står under åben himmel, så der ikke kommer vand i karret.
- Når foldekarret er fyldt til 5 cm under kanten, lægger I låg på og lukker det til med en strip i hvert hjørne. Herefter scanner I stregkoden med Returscanner-appen. Den finder I på enden af karret.
- Når I får besked i appen om afhentning, så stil foldekarrene frem, så de er klar til chaufføren. I må max stille to kar oven på hinanden.
Sådan gør I klar på afhentningsdagen
Når I kender afhentningsdagen via den notifikation, som I får i appen, skal I stille jeres sække og/eller foldekar klar til chaufføren:
- Sække skal placeres på gadeplan, rampe eller trappe (højst fem trin) eller i umiddelbar nærheden af (vare-)elevator.
- Foldekar skal stå som aftalt og der skal være fast underlag (asfalt eller fliser) fra vejen og hen til karrets placering, så chaufføren kan komme til med sin palleløfter.
Spørgsmål & svar om Returscanner-appen
Hvor finder jeg vores kundenummer?
Det finder du på jeres seneste faktura, men har du ikke den, så kontakt os på kundeservice@dansk-retursystem.dk eller 43 32 32 32 + tast 1, så hjælper vi dig., men hav gerne jeres CVR-nummer klar.
Hvorfor skal vi scanne hver gang, vi har en fyldt sæk eller et foldekar?
Det skal I, så vi kan følge jeres pantmængder, så vi bedre kan planlægge den mest optimale afhentningsrute til fordel for jer, os og miljøet. Herved slipper I også for at bestille afhentning, da det sker helt automatisk.
Kan vi ikke bare ringe, når vi gerne vil have afhentet?
Som udgangspunkt nej, da I med Returscanner-appen sikrer en bedre optimering af vores ruteplanlægning, da vi løbende kan følge jeres pantmængder. Det er derfor vigtigt, at I altid scanner sække og/eller foldekar så snart de er fyldt. Når I har nået jeres aftalte bookingpunkt igangsætter vi helt automatisk en afhentning.
Hvad gør vi, hvis vi ikke har fået bestilt nye sække og chaufføren er på vej til os?
Hvis en chauffør er på vej ud for at hente pant hos jer, så vil han godt kunne sælge en rulle sække eller to fra bilen. Er det ikke nok, så skal I bestille i appen.
Hvorfor kan vi ikke se, at vi har bestilt sække og strips i appen?
Så snart I har bestilt sække og strips i appen sendes der en ordrebekræftelse til den mail, som vi har registreret på jeres virksomhed. Men bestillingen kan først ses i appen, når vi planlægger afhentning hos jer.
Husk derfor, at give besked til de medarbejder, som også bruger appen, når du har bestilt sække og strips, så I ikke kommer til at bestille flere end I har brug for.
Hvorfor kan vi ikke se i appen hvornår pengene er udbetalt?
Når jeres sække og/eller foldekar forsvinder fra appen, så betyder det, at de er talt op og pengene er udbetalt. I modtager som altid en kreditnota pr. mail, som viser hvor mange penge I får udbetalt og hvornår de er til rådighed på jeres konto.
Kar, sække , øvrige materialer og leveringsbetingelser
Læs mere om produkter, priser og leveringsbetingelser for bl.a. kar og sække til opbevaring af pant.
Læs mere