Vores Pant

Vores Pant-appen gør det nemt for erhvervskunder, at få hentet tomme flasker og dåser med pant, så vi kan sikrer, at de alle bliver genanvendt til nye flasker og dåser. Læs her hvordan I kommer igang og hvordan I bruger appen, når I er tilmeldt som kunde hos os.

Vores Pant download
Sådan kommer I i gang – download appen
  1. Download Vores Pant i App Store eller Google Play. Alle medarbejder, som har med pant at gøre hos jer, kan alle downloade appen på deres telefon. I kan også scanne QR-Roden i telefonen for at downloade appen.

  2. Log på med jeres kundenummer.
    Er I allerede kunde: I finder det på jeres faktura eller ordrebekræftelser
    Er I nytilmeldt kunde: I finder det på jeres tilmeldingsbevis
    Er I ikke kunde i Dansk Retursystem endnu: læs mere her og se om I kan blive kunde.  

    I kan også kontakt kundeservice på 43 32 32 32 + tast 1, så hjælper de gerne.  

  3. Første gang I logger ind i Vores Pant, skal I som ekstra sikkerhed bruge en engangskode. Den bestilles i appen og sendes til den kontaktperson, som er registreret hos os. Det er derfor vigtigt, at denne person hjælper evt. øvrige medarbejdere med at komme på Vores Pant første gang, da engangskoden de bestiller sendes til vedkommende via mail eller sms. Det kan lyde lidt omstændigt, men det er for at sikre jeres data.
  4. Husk, at notifikationer skal være slået til i appen, så I får besked, når vi har igangsat en afhentning af jeres pant og I kan se hvornår vi kommer, så I kan sætte panten frem til chaufføren.

Downloade vores vejledning her (PDF) – (vejling er under udarbejdelse)

Det kan I med Vores Pant
  • Scanne alle fyldte sække og/eller foldekar med tomme flasker og dåser i takt med de fyldes
  • Følge med i hvad I har scannet
  • Bestille sække, strips og pantbokse, når I har behov
  • Se, hvornår et besøg igangsættes
  • Se, hvilken dato vi kommer og henter panten, så I kan sætte den frem til chaufføren
  • Se, når vi har hentet panten hos jer
  • Se, når panten er optalt og afregnet.
  • Nemt skifte mellem flere virksomheder, hvis I har flere tilknyttet, som I scanner pant for.

Ved fejlscanninger kan I også …

  • Slette scannede sække, hvis fx sækken ikke er fyld, sækken er gået stykker, sækken er blevet stjålet, pakket forkert eller blevet scannet og tilknyttet på en forkert virksomhed.
  • Slette scannede foldekar, hvis de fx ikke er fyldt, er fejlsorteret eller blevet scannet og tilknyttet på en forkert virksomhed.
Sådan bruger I Vores Pant
  • Hver gang I har en fyldt sæk, lukker I den med en strip og scanner QR-koden midt på sækken.
  • Hver gang I har et fyldt foldekar, lægger I låg på, lukker det til med strips og scanner stregkoden nederst på karret.
  • Når I mangler sække, strips eller pantbokse, bestiller I dem I appen.
  • Har I ved en fejl scannet et tomt foldekar eller en tom sæk, så kan I nemt slette det i appen.
Sådan pakkes sække
  • I kan kun benytte Dansk Retursystems indsamlingssække til afhentning af pant. De store sække er kun til plastikflasker og dåser. De små sække er kun til glasflasker. Vin- og spiritusflasker må ikke komme i sækken til glas.
  • Flasker og dåser skal fyldes til stregen på sækken, som max på veje 15 kg. Husk derfor, at tømme alle emballager for indhold – inden de kommes i sækken – ellers kan vi ikke tage den med retur.
  • Udenlandske flasker og dåser er velkommen i sækkene, så de kan genanvendes, men vi udbetaler ikke pant for dem.
  • Luk sækken med en strip og scan QR-kode midt på sækken med Vores Pant så snart en sæk er fyldt, så vi kan følge jeres mængder.
  • Når I får besked i appen om afhentning, så stil sækkene frem, så de er klar til chaufføren. Sækkene skal placeres på gadeplan, rampe eller trappe (højst fem trin) eller umiddelbart i nærheden af (vare-)elevator. 
  • Mangler I fleres sække og strips eller pantbokse, kan I nemt bestille dem appen. Her finder I priser og betingelser.
Sådan pakkes foldekar
  • Saml foldekar ved at løfte de fire sider op og klik dem på plads.
  • Foldekarret er kun til glasflasker med dansk pantmærke. Vin- og spiritusflasker må ikke komme i karret.
  • Husk altid at have låg på foldekarret, hvis det står under åben himmel, så der ikke kommer vand i karret.
  • Når foldekarret er fyldt til 5 cm under kanten, lægger I låg på og lukker det til med en strip i hvert hjørne. Herefter scanner I stregkoden med Vores pant. Stregkoden findes på enden af karret.
  • Når I får besked i appen om afhentning, så stil foldekarrene frem, så de er klar til chaufføren. I må max stille to kar oven på hinanden.
Sådan gør I panten klar til vores besøg

Når I kender afhentningsdagen via den notifikation, som I får i appen, skal I stille jeres sække og/eller foldekar klar til chaufføren:

  • Sække skal placeres på gadeplan, rampe eller trappe (højst fem trin) eller i umiddelbar nærheden af (vare-)elevator.
  • Foldekar skal stå som aftalt og der skal være fast underlag (asfalt eller fliser) fra vejen og hen til karrets placering, så chaufføren kan komme til med sin palleløfter.
  • Er der gået hul i en sæk, så ompak den i en ny. Husk dog, at slette den gamle sæk i appen og scan den nye. 

Sådan bruges Vores Pant

Se vores lille film, som forklarer hvordan I bruger Vores Pant i hverdagen, så vi kan sikre, at I automatisk får hentet jeres pant, når I har nået det aftalte bookingpunkt.

Spørgsmål og svar

Hvor finder vi vores kundenummer?

Det finder I på jeres seneste faktura, men har I ikke den, så kontakt os på kundeservice@dansk-retursystem.dk eller 43 32 32 32 + tast 1, så hjælper vi dig., men hav gerne jeres CVR-nummer klar.

Hvorfor skal vi scanne hver gang, vi har en fyldt en sæk eller et foldekar?

Det skal I, så vi kan følge jeres pantmængder, så vi bedre kan planlægge den mest optimale afhentningsrute til fordel for jer, os og miljøet. Herved slipper I også for at bestille afhentning, da det sker helt automatisk.

Kan vi ikke bare ringe, når vi ønsker at få hentet vores pant?

Som udgangspunkt nej, da I med Vores Pant sikres en bedre optimering af vores ruteplanlægning, da vi løbende kan følge jeres pantmængder. Det er derfor vigtigt, at I altid scanner sække og/eller foldekar så snart de er fyldt. Når I har nået jeres aftalte bookingpunkt, igangsætter vi helt automatisk en afhentning.

Hvad gør vi, hvis vi ikke har fået bestilt nye sække og chaufføren er på vej til os?

Hvis en chauffør er på vej ud for at hente pant hos jer, så vil han godt kunne sælge en rulle sække eller to fra bilen. Er det ikke nok, så skal I bestille i appen.

Hvorfor kan vi ikke se, at vi har bestilt sække og strips i appen?

Så snart I har bestilt sække og strips i appen sendes der en ordrebekræftelse til den mail, som vi har registreret på jeres virksomhed. Men bestillingen kan først ses i appen, når vi planlægger afhentning hos jer.

Husk derfor, at give besked til de medarbejder, som også bruger appen, når du har bestilt sække og strips, så I ikke kommer til at bestille flere end I har brug for.

Hvorfor kan vi ikke se hvornår pengene er udbetalt i appen?

Når jeres sække og/eller foldekar forsvinder fra appen, så betyder det, at de er talt op og pengene er udbetalt. I modtager som altid en kreditnota pr. mail, som viser hvor mange penge I får udbetalt og hvornår de er til rådighed på jeres konto. Vi udbetaler penge to gange om måneden.

Kar, sække , øvrige materialer og leveringsbetingelser

Læs mere om produkter, priser og leveringsbetingelser for bl.a. kar og sække til opbevaring af pant.

 Læs mere

Kom med ind bag flaskeautomaten

Hver dag panter danskerne over fem mio. flasker og dåser, og måske har du stået der ved flaskeautomaten og spekuleret på, hvad der sker på den anden side?
Vi har lavet en film om flaskens rejse. Det er sådan set samme rejse for dåser, for det handler om, at hver gang du panter, sørger vi for, at din pant bliver indsamlet og sorteret, så materialer kan blive genanvendt til nye flasker og dåser.
I Danmark er vi blandt verdens bedste til at pante. 93% af alle flasker og dåser kommer retur og kvaliteten i materialerne er i top.